Pazartesi, Kasım 21

İlköğretim ilk aşamada neler yapılıyor?

İlköğretim ilk aşamadan kastım 1-2-3. sınıflarda özel okullarda çocuklara verilen İngilizce seviyesi. Gözlemlediğim kadarıyla bu sınıflarda öğrenciler dilin içinde dolaşırlarken temel dilbilgisi kurallarına henüz tam eğilmiş değiller. Belli kalıplar ve en temeldeki iletişim becerilerini olabildiğince doğru şekilde kapmalarına yardım edecek egzersizler görüyorlar. Tıpkı bir dilin içine doğan bir çocuk gibi aslında. Dil toplumunun bu yeni üyeleri bu dili yaşayarak öğrenirler. Nasıl? Biliyoruz hepimiz, bebeklerimize en sevgi dolu sözleri sarfederiz, güvenlikleri, sosyalleşmeleri için gerekli iletişim becerilerini geliştirmeye çalışırız.. Yazı hayatlarına 4 ya da 5 yaşlarında girer zaten. Önce resim ve müzik formasyonları gelişir, canlı dil ortamının egzersizlerinin yanı sıra. Bu sebeple dilin kurallarıyla tanışmaları zaman alır.

Bunu göz önünde bulundurarak, bu erken seviye dil tanışıklığını olabildiğince çocukların seveceği ve katılabileceği etkinlikler çerçevesinde kurgulamak gerekir. Bu aşamada benim faydalandığım kaynaklarım Dr Seuss kitapları, bir şiir kitabı (A Child's Garden of Verses), I Can Spell Words with Three Letters gibi kaynaklardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder